Українські мобільні оператори заговорили про поступове «відмирання» класичних телефонних дзвінків і смс. На зміну їм приходять всілякі месенджери, що дозволяють безкоштовно і дзвонити, і обмінюватися повідомленнями.
Про це пише UBR.
З кожним роком українці все менше телефонують, і все активніше користуються мобільним інтернетом. Не останню чергу – через розвиток і розширення 3G покриття в країні.
Хоча в невеликих населених пунктах поки що як і раніше «в тренді» стандартні голосові дзвінки і смс, коли оператор розширює покриття на якусь нову територію, обсяг користування інтернетом протягом однієї-двох тижнів зростає в 2-4 рази.
Тому одним зі своїх основних завдань мобільні оператори бачать зараз розвиток саме 3G покриття.
Тенденцію підтверджують минулі новорічні свята. Наприклад, в мережі Київстар за два святкові дні (31 грудня та 1 січня) обсяг передачі даних досяг 477 ТБ, що майже на 185% більше, ніж роком раніше.
Збільшення користувачів саме мобільним інтернетом спостерігають і інші оператори.
«За голосовому трафіку йде приріст, але незначний, смс-ки, навпаки,« падають », а« дата »дуже сильно зростає, мінімум в два рази в році. Все йде до того, що весь голосовий і дата-трафік почнуть переміщатися в інтернет-канали », – зазначила в розмові з UBR.ua керівник відділу зі зв’язків з громадськістю Vodafone Україна Вікторія Рубан.
А в lifecell за 2016 рік обсяг інтернету, використаного в мережі 3G + компанії, і зовсім виріс в 7 разів.
«Таке зростання обумовлене не тільки динамічним розгортанням 3G + мережі, яка покриває вже більше 6500 населених пунктів, але високим проникненням смартфонів в нашій мережі (52,7% на кінець третього квартал 2016)», – розповів начальник департаменту споживчого маркетингу lifecell Дмитро Дзябура.
Через те, що інтернет-трафік все активніше витісняє «голос» і смс, мобільні оператори зараз працюють над впровадженням тарифних планів, які передбачатимуть обмежена кількість безкоштовних дзвінків, але при цьому збільшення інтернет-трафіку.
При цьому деякі гравці ринку і зовсім відмовляються від старих тарифних планів, замінюючи їх новими, а на решту піднімають ціни. Так, наприклад, абоненти Київстару, тарифні плани яких закриваються, будуть переведені на нові пакети «Розмови» та «Онлайн».
«Для надання абонентам простих і зрозумілих тарифних пропозицій з оптимальним обсягом послуг, необхідно переглядати старі, неактуальні тарифні плани. Клієнти таких пакетів будуть переведені до чинних, актуальні пропозиції, де надаються необмежені дзвінки всередині мережі, більше високоякісного 3G інтернету, необмежений доступ до соціальних мереж, мессенджерам тощо. », – Розповіла провідний спеціаліст зі зв’язків з громадськістю компанії« Київстар »Ірина Леличенко.
У той же час, як пояснили нам в компанії, коригування умов тарифів відбувається в міру змін ринкових умов і потреб клієнтів у нових послугах. Згладити подорожчання оператор планує за допомогою додаткових сервісів і пакетів послуг.
У той же час lifecell в кінці минулого року в одному зі своїх нових тарифних планів дозволив своїм абонентам вибрати необхідний їм пакет мобільного 3G інтернету (від 2 до 10 Гбайт), а також надав можливість без тарифікації користуватися соціальними мережами і месенджером BiP в Україні для відеодзвінків , чатів і пересилки файлів.
При цьому, як додав Дмитро Дзябура, на сьогоднішній день оператор не планує підвищувати тарифи на послуги мобільного зв’язку в своїй мережі.
У Vodafone Україна також подумують над введенням додаткового інтернет-пакета для своїх абонентів.
«Ми будемо розширювати лінійку тарифних планів, вводити нові пакети послуг. Я б не сказала, що вони будуть дорожче, просто будуть припускати більший обсяг пакетів, в тому числі і даних. Як правило, якщо послуга надається якісно, у людей не виникає проблем з тим, щоб платити за неї. Тим більше, що це не захмарні ціни. Зараз середня вартість нашого місячного абонентського рахунку складає близько 40-50 грн », – каже Вікторія Рубан.
При цьому експерт додала, що мова не йде про якийсь «катастрофічності підняття тарифів», так як оператори бояться втратити своїх абонентів, просто є нові послуги, які за визначенням не можуть коштувати дешевше того, що було раніше.
Оператори сподіваються, що якщо будуть вводиться якісь нові, якісні, цікаві послуги, то люди будуть витрачати на них більше, ніж півсотні гривень на місяць.