Меню користувача
E-mail:

Пароль:

Зареєcтруватися
Забули пароль?
Ми в соц. мережах


Статистика

Безпека на українських стадіонах: рік Євро 2012

Вадим Колесніченко (10 ciчня 2012, 17:26)

29 грудня 2011 року у Верховній Раді зареєстрований проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо забезпечення громадського порядку та безпеки до, під час та після проведення футбольних матчів) N9662.

Законопроект N9662 розроблений у плідній співпраці з Робочою групою "Об'єднання футбольних клубів "Професійна футбольна ліга України" з розроблення змін та доповнень до законодавства і регламентних документів у сфері забезпечення громадського порядку та громадської безпеки при підготовці та проведенні футбольних матчів" під керівництвом Президента Професійної футбольної ліги України Бальчоса М. В. і передбачає:

визначення широких повноважень відповідальних осіб за забезпечення громадського порядку та безпеки до, під час та після проведення футбольних матчів (служб безпеки футбольних клубів, стюардів та інших спеціальних суб'єктів);

розмежування повноважень організаторів футбольних матчів та спеціальних підрозділів правоохоронних органів в сфері забезпечення громадського порядку та безпеки до, під час та після проведення футбольних матчів;

встановлення чіткого переліку та складу правопорушень громадського порядку та громадської безпеки до, під час та після проведення футбольних матчів;

встановлення відповідальності за порушення вимог законодавства в сфері забезпечення громадського порядку та безпеки до, під час та після проведення футбольних матчів відповідно до норм регламентних документів ФІФА, УЄФА та ФФУ;

визначення правил поведінки глядачів, вболівальників, а також відповідальності за їх порушення.

Для України чемпіонат ЄВРО 2012 з футболу – це чудова можливість зарекомендувати себе на світовій арені в якості надійного партнера, який бере на себе високі міжнародні зобов'язання і вміє їх виконувати, що в значній мірі дозволить підвищити притік іноземних інвестицій та створити імідж країни зі сприятливим економічним кліматом. Водночас здійснення цих перспективних зрушень в значній мірі залежить від самої держави, а саме – від того, наскільки Україна гідно проведе запланований чемпіонат ЄВРО 2012 з футболу.

Одним із важливих аспектів, який повинен бути обов'язково втілений під час чемпіонату ЄВРО 2012 з футболу, є забезпечення з боку держави на всіх етапах підготовки та проведення футбольних матчів високого рівня громадського порядку та безпеки. У той же час, чинне законодавство України не здатне в практичній діяльності на належному рівні та у повній мірі забезпечити такий громадський порядок та безпеку при підготовці та проведенні футбольних матчів, більше того, організації футбольного свята, що свідчить про нагальність розробки та внесення відповідних законодавчих змін до низки профільних нормативно-правових актів.

Саме законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо забезпечення громадського порядку та безпеки до, під час та після проведення футбольних матчів) передбачає внесення відповідних законодавчих змін до Закону України "Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів" N3673-VI від 8 липня 2011 року та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Важливість забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів", який був прийнятий в контексті підготовки та проведення на належному рівні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 з футболу, як виявилося в дійсності, не поширює сферу своєї дії на відносини, які виникають у зв'язку з підготовкою та проведенням на території України футбольних матчів у змаганнях серед команд професіональних клубів. Це пояснюється тим, що за основу деяких норм Закону було взято положення міжнародних нормативних актів щодо забезпечення безпеки та громадського порядку під час проведення футбольних матчів, разом з тим, не враховано специфіку проведення матчів Всеукраїнських змагань з футболу серед команд професіональних клубів.

Досвід проведення чемпіонату України з футболу серед команд клубів Професійної футбольної ліги свідчить, що стюарди та інші особи, що залучаються клубами для забезпечення громадського порядку та безпеки на території спортивної споруди, не мають визначених законодавством необхідних повноважень (наприклад, проведення огляду особистих речей глядачів), а також не можуть зупиняти випадки насильницьких дій та неналежної поведінки організованих груп футбольних хуліганів. Існуюча ситуація вимагає перегляду розподілу повноважень суб'єктів забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з проведенням футбольних матчів.

Надзвичайно проблемним питанням є те, що Закон України "Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів", незважаючи на те, що в ньому наявний цілий розділ під назвою "Відповідальність за порушення вимог законодавства про забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів", не враховує норми регламентних документів ФІФА, УЄФА та ФФУ, в частині, дисциплінарної відповідальності організаторів футбольних матчів.

У зв'язку з тим, що Закон України "Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів" набирає чинності з 1 січня 2012 року, існує реальна потреба у як найшвидшому перегляді деяких норм з метою встановлення і, особливо, розмежування повноважень та обов'язків організаторів і спеціальних підрозділів правоохоронних органів в сфері забезпечення громадського порядку та безпеки, а також прийняття до уваги норм регламентних документів ФІФА, УЄФА та ФФУ, в частині дисциплінарної відповідальності за порушення вимог законодавства про забезпечення громадського порядку та безпеки, у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів; встановлення відповідальності осіб, які порушують правила поведінки, громадський порядок та можуть своїми діями нанести шкоду безпеці громадян, які знаходяться на території спортивної споруди, де проходить футбольний матч.

Положення ж Кодексу України про адміністративні правопорушення на сьогоднішній день в загалі не містять переліку та складу правопорушень громадського порядку і громадської безпеки, не передбачають відповідальності за такі правопорушення до, під час та після проведення футбольних матчів.

Враховуючи те, що останнім часом влада, громадські організації занепокоєні насильством, актами вандалізму та іншими проявами неналежної поведінки з боку глядачів та вболівальників до, під час та після проведення масових спортивних змагань, виникла необхідність внесення відповідних змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Також, як показав досвід проведення чемпіонату України з футболу серед команд клубів Професійної футбольної ліги, постійно зростають систематичні порушення громадського порядку та безпеки з боку глядачів, а особливо неформальних організованих угрупувань глядачів, та відсутні конкретні види відповідальності за такі порушення, як, наприклад: бійки на території спортивної споруди, несанкціоноване переміщення між секторами спортивної споруди, скандування ксенофобського, расистського, антисемітського, дискримінаційного характеру або демонстрація плакатів, банерів, прапорів, штандартів, у тому числі, політичного змісту, використання піротехнічних виробів (петард, фаєрів, димових пристроїв, бенгальських вогнів, тощо) до, під час та після проведення футбольних матчів.

Безвідповідальність осіб, що порушують громадський порядок та громадську безпеку тягне за собою негативні наслідки, а, в першу чергу, погіршення іміджу нашої держави. Існуюча ситуація вимагає внесення відповідних змін до КУпАП з метою забезпечення належної громадської безпеки та порядку до, під час та після проведення футбольних матчів, особливо у контексті проведення на території України фінальної частини ЄВРО 2012 з футболу.

Проблема відсутності на належному рівні правового регулювання питання забезпечення громадського порядку та безпеки при підготовці та проведенні футбольних матчів була також широко обговорена на рівні Професійної футбольної ліги, футбольних клубів та компетентних спеціалістів в даній сфері.

Свідченням цього є проведення 26 листопада 2011 року Професійною футбольною лігою України навчально-методичного семінару для координаторів служби безпеки футбольних клубів з питань безпеки футбольних матчів, активним учасником якого я також був.

Під час семінару були розглянуті проблеми невідповідності норм чинного законодавства реаліям футбольного сьогодення, а особливо у контексті проведення фінальної частини ЄВРО 2012 в Україні.

За результатами роботи та за пропозиціями представників футбольних клубів, учасниками семінару прийнято рішення про утворення робочої групи з розроблення змін і доповнень до Закону України "Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів", Кодексу України про адміністративні правопорушення, інших законодавчих актів та регламентних документів, які б чітко визначили правила поведінки глядачів та вболівальників на стадіонах під час проведення футбольних матчів та профілактичні дії відповідних структур (органів правопорядку, клубів та організацій, що проводять змагання).

Запропоновані в даному законопроекті законодавчі зміни в сфері забезпечення громадського порядку та громадської безпеки при підготовці та проведенні футбольних матчів були розроблені цією кваліфікованою робочою групою, до складу якої ввійшли, у тому числі, представники Професіональної футбольної ліги України та низки футбольних клубів.

Широка увага з боку самих футбольних клубів та Професійної футбольної ліги України до питання забезпечення громадського порядку та безпеки до, під час та після проведення футбольних матчів підтверджує актуальність та необхідність внесення відповідних змін до законодавства.

Джерело


Розмістити у себе


Ви повиннi ввiйти в систему для того щоб залишити коментар

Коментарiв немає