Забута Богом Бессарабія: оце завіяло ...

21-01-2015

Ще років 10-15 тому південну частину Одеської області (історична назва - Бессарабія) вважали одним із найперспективніших регіонів в Україні з огляду на дуже цікаве географічне розташування. Головним фактором успіху називали зручну транспортну розв'язку - вихід до Європи через наш регіон, вихід до Дунаю, як до однієї з найжвавіших транспортних артерій Європи. Щоб активізувати цей напрямок, за яким міг би пересуватися і великий потік вантажу, і пасажирів, необхідно було реалізувати проект будівництва поромної переправи через Дунай до румунського міста Тулча та надати «божого вигляду» трасі Рені-Одеса. Цей нехитромудрий план фігурував у передвиборчих програмах майже всіх кандидатів, які прагнули потрапити в Раду по мажоритарних виборчих округах, розташованих в Бессарабії. Але, отримавши депутатський мандат, народні обранці надовго забували про свої обіцянки підняти економічну міць Бессарабії. Йшли роки, й стан транспортного сполучення Бессарабії та обласного центру робився все гіршим та гіршим.

Повною поразкою стали спроби надати якесь завантаження єдиному в регіоні цивільному аеропортові «Ізмаїл». Якийсь час він приймав чартерні рейси до Туреччини. Була спроба налагодити регулярний рейс «Ізмаїл-Київ», яка провалилася зважаючи на нерентабельність рейсів. Якийсь час аеропорт існував, приймаючи офіційні урядові делегації та будуючи грандіозні проекти нових міжнародних та внутрішніх рейсів. Однак скінчилося все тим, що цей об'єкт було заморожено та передано у власність Одеської облради. Отже, проект повітряного сполучення з півднем Одеської області став «в бозі упокоєний».

Наступним кроком у перетворенні колись перспективного регіону в «ведмежий кут» стало обмеження залізничного сполучення. Пасажирський потяг «Ізмаїл-Одеса»/«Одеса-Ізмаїл» припинив своє щоденне пересування. «Укрзалізниця» обмежила роботу на цьому залізничному маршруті трьома рейсами на тиждень.

І, нарешті, найпопулярніший вид транспортного сполучення регіону з Одесою та іншими регіонами України - автомобільний. З кожним роком він стає все більш та більш небезпечним з огляду на те, що стан траси «Одеса-Рені» постійно погіршується. А під ударом стихії - будь-то снігопад або ожеледь - регіон і зовсім занурюється у повнісіньку ізоляцію.

Ситуація, що склалася на шляхах Бессарабії напередодні Нового року стала яскравим підтвердженням вищезазначеному. Через сильні снігові замети автомобільне сполучення з областю було припинено, та й міжміські маршрути не могли працювати, бо трасу ніхто не чистив. Мешканці селищ, що працюють у містах, були приречені на вимушені прогули, але це півбіди. Набагато «веселіше» було тим, хто намагався дістатися на свята в населені пункти Бессарабії - студентам, наприклад, або морякам, яким «пощастило» на Новий рік повертатися додому з рейсу. У кращому разі вони застрягли в Одесі. У гіршому - десь на трасі. За інформацією прес-служби ГУ ГСЧС України в Одеській області, всього спільними зусиллями ГСЧС, служби автомобільних доріг та військовими зі снігових заметів звільнено 1459 одиниць техніки: 104 автобуса, 307 вантажних автомобілів, 1033 легкових автомобілів, 15 автомобілів «швидкої медичної допомоги», надана допомога 5202 особам, у тому числі - 597 дітям.

Зрозуміло, що зі стихією не посперечаєшся, але чи справедливо всі негаразди, що виникли, перекласти на неласку погоди? В Ізмаїлі ж змогли організувати розчищенняу центральних магістралей, і, принаймні, міський транспорт міг здійснювати свою роботу. Техніка вийшла на розчищення, як тільки пішов мокрий сніг. Дороги в негоду оброблялися спеціальною протиковзальною сумішшю. Всю цю роботу в Ізмаїлі виконує компанія «Євродор», яка здійснює як ремонт, так і зимове обслуговування шляхів.

Стосовно шляху «Одеса-Рені», її обслуговуванням займається «Облавтодор». Оцінити «якість» обслуговування «пощастило» тим, хто ризикнув податися в дорогу в період між 29 грудня та 7 січня. Підрядник не впорався, або його послуги так «добре» сплачуються? Чому область абсолютно не контролює стан транспортного сполучення з периферією?

Ці замети особливо вдарили по транспортному сполученню через свою тривалость. Але подібні негаразди трапляються на півдні області не вперше. І - ніяких висновків з цього не виноситься. Візьмемо недільний вибух в одному з барів Ізмаїла, в якому постраждало близько десяти осіб. П'ятеро з них потребували госпіталізації в опіковому центрі Одеси. Проте стан шляхів викликав у медиків сумніви: а чи витримають постраждалі транспортування по таким шляхам? В результаті п'ять осіб були відправлені з Ізмаїла в 12.30, а в Одеську клініку прийняті близько 21.00. Тобто транспортування зайняло дев'ять (!) годин! А тепер уявімо ситуацію, коли необхідна терміновий довіз в Одеську клініку, а на шляхах - замети ...

Найсумніше те, що ніякого просвітку в вирішенні цього питання не передбачається. Якщо на ремонт шляхопроводу не знайшлося коштів і в більш добрі часи, то зараз, коли в країні відбувається війна - тим більш. Що стосується залізничного сполучення, депутат облради від Ізмаїла Олександр Верба ініціював звернення до «Укразалізниці» про відновлення щоденного залізничного рейсу «Одеса-Ізмаїл» та у зворотному напрямку. Але, знаючи, що він нерентабельний, навряд чи варто очікувати позитивного вирішення за цим запитом. Так що назва «краєчок цивілізації» стосовно до Бессарабії стає все більш та більш актуальною ...


    Поділитися: